Kommenteeri

Iga laps vajab õppimiseks oma tempot – miks see on tähtis?

Üha enam räägitakse sellest, et iga laps õpib erinevalt ja omas tempos. Paraku on koolisüsteem sageli rajatud “keskmise” õpilase järgi, kus kõik liiguvad ühes rütmis, materjal vahetub kindla graafiku järgi ja tempot seavad pigem välised nõuded, mitte lapse vajadused. Aga miks on isiklik õpitempo nii tähtis ning kuidas toetada selle leidmist?

Teadus ütleb: individuaalne tempo = parem õppimine

Uuringud kinnitavad, et lapsed erinevad õppimise kiiruse ja stiili poolest oluliselt. Harvardi Ülikooli [Harvard Graduate School of Education, 2019] teadlased on leidnud, et individuaalne lähenemine – võimalus liikuda aeglasemalt või kiiremini – toetab sügavamat arusaamist ja hoiab üleval motivatsiooni.
Ka [UNESCO raport, 2020] rõhutab, et paindlikkus õppetöös aitab nii andekatel kui ka tuge vajavatel lastel jõuda oma tõelise potentsiaalini, sest õppimine ei ole “üks suurus sobib kõigile” protsess.

Koolis omas tempos õppimine on keeruline

Tavakoolis liigub klass kogu aeg edasi, sõltumata sellest, kas kõik lapsed jõudsid aru saada või mitte. Kui keegi vajab rohkem aega mõne teema harjutamiseks, jääb ta tihti maha ja võib kaotada enesekindluse. Samas kiiremad lapsed võivad igavleda ning kaotada huvi õppimise vastu.

Õpetajal on suures klassis sageli võimatu individuaalselt iga lapse vajadustega arvestada. Seetõttu tekivad lüngad ja lisapinge nii lastel kui vanematel.

Õppimine oma tempos – digiajastu võimalus

Siin tulevadki appi minu loodud õpinurkade videod.
Videotunnid võimaldavad:

  • Vaatada ja kuulata materjali nii mitu korda, kui vaja. Saad peatada, tagasi kerida või kiiremalt edasi liikuda just seal, kus endal vaja.

  • Süveneda just nendesse teemadesse, mis enim küsimusi tekitavad.

  • Õppida endale sobival ajal ja kohas – ilma liigse ajasurve ja võrdluseta.

  • Ehitada enesekindlust: iga kord, kui mõni “raske koht” saab lõpuks selgeks, kasvab ka usaldus iseenda võimete vastu.

Personaalne tempo = parem tulemus

Teadlased, nagu professor Benjamin Bloom (Chicago ülikool, “The 2 Sigma Problem”, 1984), on ammu tõestanud, et individuaalne juhendamine ja õppimine omas tempos toovad 2 korda paremaid tulemusi võrreldes tavaklassiga.

Õpinurkade videod on loodud just selleks, et iga laps saaks katsetada, kuulata, proovida ja harjutada nii kaua, kuni tekib päris arusaamine. See on parim viis õppida nii, et laps ei tüdine ega tunne end “rumalana”, vaid saab rõõmu, kui mõistab – ja see tunne jääb!


Õppimine on maraton, mitte sprint. Iga laps väärib võimalust avastada ja kasvada oma rütmis – ja Sinu laps saab seda teha minu õpinurga videote abil. Julge proovida ja koge, kui lihtsaks võib õppimine muutuda!

Lisa kommentaar

Email again: